Monday, May 30, 2011

Beşiktaş: İlk 6 Transfer

beş transfer. yuh. daha bir ay dolmamıştır herhalde. beş transfer, hadi fernandes'i de say, altı. aslında toptan bir inceleme yapayım demiştim ama altı
isim gelince bir dur demek, girişmek gerekti cidden.

transfer #1: mustafa pektemek

en sevindiğim transfer bu herhalde. olgun, zeki, kafası basan bir adam mustafa. futbolunu da böyle oynuyor. ne yapmak istediğini, neye gücü yettiğini biliyor. seneler önce fourfourtwo'da bir röpörtajını okuduğumdan beri gençlerbirliği maçlarında takip ediyorum onu. bize karşı attığı gol de çok iyiydi, üstelik ağır bir sakatlıktan çıkmasına rağmen. on maç, beş gol, üç asist. çok da genç üstelik. daha yerinde bir transfer yapılabilir miydi bilmiyorum. nokta yerli transferi budur işte.

transfer #2: egemen korkmaz

egemen... ne desek boş aslında. o mevkide bir oyuncuya ihtiyaç vardı şüphesiz. ama o egemen mi... bilmiyorum. atınç'a güvenmek her ne kadar birkaç senedir yüksek performansla oynuyorsa da egemen'i almaktan daha iyidir diyeceğim, ama atınç'ın da ateşe atılması taraftarı değilim. geçen sene ali'ye ne olduğunu gördük hep beraber. mecburen çıktı, önemli maçlarda bir şeyler yapmak zorunda kaldı ve söndü. atınç biraz daha tecrübe kazanana dek egemen iyidir aslında. rotasyonu genişletir, toraman'ın yerinde değerlendirilir.

transfer #3 & #4: tanju kayhan & veli kavlak

hayal meyal hatırlıyorum ikisini de. birine inönü'de aşırı gıcık oluşumu hatırlıyorum bir de. niye bilmiyorum, ama iyi bir sebebi olmamalı ki unutmuşum, sevdim ikisini de. tanju 21, veli 22 yaşında (hoş gerçi tanju'nun da 22'sine ay var sadece). veli daha tecrübeli, 125 maça çıkmış bu yaşına rağmen. 16 yaşından beri forma şansı buluyor rapid'de. bu bayağı avrupa maçı demek aynı zamanda. o yaş için çok iyi. isimlerden tanju sağ bek, veli ise ön saha adamı. gençler, tecrübeliler, kullanılırlar. bu yaştaki adamların, bu fiyata transferlerine ne denebilir ki zaten?

olmuş transfer #5: burak kaplan

söz konusu bundesligaysa borges'in üstüne söz olmaz. benim tek söyleyebileceğim iyi transfer olduğudur. ucuz, genç ve tecrübeli. bayer leverkusen altyapısından, çıktığı ilk maçta son dakikalarda bir gol atıp beraberliği getirmiş. bundesliga'da dört maçta iki golü var, bayer leverkusen II'de 32 maçta 10 gol, ikinci devre kiralık gittiği fürth'te ise altı maçta üç gol. istatistikler iyi, borges iyi demiş, riskini de alırız madem. olmadı guti'ye yancı gelir işte, fena mı?

olmuş transfer #6: manuel fernandes

eh... olmasaydı ya? ya olmasaydı? ben ki devre sonunda guti emekli olunca ne olacak korkusuyla tırnaklarımı yiyordum, o gelince hepsi uçtu gitti. fernandes-ernst-necip üçlü orta sahası o kadar cazip ki şu an. guti 70'de falan girse de olur yani artık. ileri ve geri koşular yapabilen, topa basan, ara pası görebilen, ayakta kalıp ara gazı verebilen bir adam fernandes. devre arasında gelen üçlünün en zayıfıydı, ama en muhteşem keşfi de o oldu. iyi ki de kaldı şimdi.

hoh... daha var mı sayın adalı? 6 transferle giriştik olaya. devam? gelecekse gelsin vallahi de yoruldum yahu ben...

No comments:

Post a Comment